Primera nit al Palau de la Música Catalana per inaugurar aquesta temporada 23/24. I no podíem fer-ho d'altra manera que amb una figura llegendària a les mans del violí: Maxim Vengerov.

Rebut amb una gran ovació, l'audiència l'esperava des de feia 28 anys i va voler transmetre-li la seva alegria. Acompanyat al piano per Roustem Saitkoulov, el concert va començar amb un homenatge a tres grans compositors: el matrimoni Schumann i el jove Brahms.

Tres romances per a violí i piano, de Clara Schumann, van inaugurar el concert i ja van encisar al públic. Seguits de dues grans obres com el Scherzo de la Sonata F-A-E, de Brahms; i Sonata per a violí i piano núm. 3, de Robert Schumann

Després d'una merescuda pausa, Vengerov va seguir amb una peça contemporània d'Alexey Shor, la Sonata per a piano núm.1, amb un final meditatiu sorprenent; prèvia a tancar amb un últim clàssic Serguei Prokófiev, amb la Sonata per a violí i piano núm. 2, op. 94.

L'estima del públic es va fer notar tota la nit, amb aplaudiments molt llargs i fins i tot crits al mestre. Maxim Vengerov va voler agrair-ho amb quatre bisos, entrant i sortint de l'escenari: March de Serguei Prokófiev; dues obres de Fritz Kreisler: Liebesleid i Liebesfreud; i un final amb Serguei Rakhmàninov, i la 18 variació de la rapsòdia

Sens dubte, un gran inici de temporada amb moments extraordinaris.