Ludwig van Beethoven Simfonia núm. 1 en Do major, op. 21
Ludwig van Beethoven Simfonia núm. 4 en Si bemoll major, op. 60
Clara Iannotta Nova obra (estrena a Espanya)
Ludwig van Beethoven Simfonia núm. 5 en Do menor, op. 67
La Staatskapelle Dresden, sota la direcció del prestigiós mestre Daniele Gatti, serà la protagonista d’una sèrie excepcional de quatre concerts dedicats a la integral de les simfonies de Ludwig van Beethoven.
En aquesta ocasió, el programa inclou la interpretació de les simfonies núm. 1, 4 i 5, que oferirà una experiència musical completa que recorre des dels inicis clàssics de Beethoven fins a les seves obres més emblemàtiques.
La Cinquena simfonia, una de les més icòniques del compositor, captiva amb el seu famós motiu inicial de quatre notes. Composta entre 1804 i 1808, durant un període de crisi personal i creativa, reflecteix la seva lluita amb la sordesa així com les tensions que van marcar la seva vida.
El recorregut per les nou simfonies de Beethoven s’acompanya, a més, de noves creacions de quatre destacats compositors europeus. En aquest cas, comptarem amb una obra de Clara Iannotta, que hi afegirà un contrapunt contemporani.